onsdag 27 januari 2010

Anmärkningsvärt

Grattis Saab, skrev jag för rätt precis ett dygn sen.

Men det är nästan så jag börjar få kalla fötter redan. Stämmer det verkligen, som påstås, att Saabs fans kan ha påverkat GM att sälja så är det ytterst anmärkningsvärt.

Varken köpare eller säljare borde ha något annat än möjligheten att tjäna pengar alternativt minska förluster för ögonen. Även om jag önskar det vore hänsyn till anställda som kom främst, så är jag inte naiv nog att tro att så är fallet.

Undrar om Saab hängivna fans fått Spykerägaren att köpa företaget också? Då kan det sluta hur som helst.

Men jag anser det fortfarande mindre dåligt. Om det blir ett "Worst case scenario" av alltihopa så är det värsta som kan hända att de anställda blir arbetslösa senare. Men det är just det - senare, som de blir det. Förhoppningsvis blir det så sent så det blir vid ett tillfälle det är lättare att få jobb än vad det är nu.

Mer media svd svd svd svd svd svd svd svd dn dn dn dn dn dn dn dn dn dn  sds ab ab ab ab ab ab ab hd hd hd hd hd hd dag kb kb kb kb kb kb kb kb smp

Inga helt anonyma kommentarer släpps igenom!

3 kommentarer:

  1. Suck, har inte mycket över för sådana som du !

    Pengar är makt, arbetare skall lyda !

    Länge leve HÖGERN!

    Karl

    SvaraRadera
  2. Förstår inte anonymskommentar. Jag är själv liberal men tycker inte att det finns något i ditt inlägg som inte stämmer eller naivt. Du verkar vara en klok kille, bedömd efter inlägget.
    Tycker att det är jättebra att jobben är räddade "for the time being". Vi ska inte förvänta oss det värsta men vi ska planera så att om och när det värsta kommer så är vi förberedda.
    Som Maud säger Trollhättan måste ha fler näringar/industrier att vila på. Vi kan inte ha ett samhälle som dör eller lever beroende på hur en industri sköter sig.
    ladydayana.ceneterpartiet.net

    SvaraRadera
  3. Först vill jag be om ursäkt för den sena publiceringen av din kommentar. Det beror enbart på att jag aldrig fick något mail om att du skickat ett kommentar och därför missade det fram tills idag då jag loggade in för att ta bort några andra kommentarer.

    I övrigt så vill jag bara säga Tack för din snälla kommentar, trots att vi antagligen har många olika åsikter vad det gäller politiken :)

    SvaraRadera