tisdag 2 februari 2010

Snö och blåst

Idag slapp jag visserligen köra på en sjuk katt, vars maginnehåll och orsak till sjukdom går att se i mattes blogg. Men det var för gud vet vilken gång i ordningen en tur till Växjö, denna gången för ett fackligt sektionsmöte. Visserligen intressant och så vidare, men det börjar bli många turer dit bara i år...

Jag hade visserligen tur som hade både fullt dagsljus och ingen snö i luften på vägen dit.

Men vägen hem några timmar senare var inte roligt. Inte för att det snöade så mycket. Men det blåste hårt så att snön blåste ihop och när jag kom hem så var delar av garagenedfarten tjock med snö, när andra delar var barmark. Undrar om jag kommer ut i morgon alls?

Visserligen gillar jag vinter och snö som jag sagt många gånger, men när det börjar bli svårt att köra bil går det att hålla sig för skratt.

Men igen så ska jag inte gnälla. Av bilderna från tidningarna att döma så verkar det platta odlingslandskapet i Skåne ha det värst som vanligt. Det är onekligen rätt skönt att bo bland massa skog som stoppar upp lite...

Att det blir snöskottning på jobbet i morgon är ingen gissning alls...

Media ab ab svd svd svd svd svd dn dn dn dn dn sds sds sds sds smp kb kb kb kb hd hd hd hd hd hd hd hd nsk dag

Inga helt anonyma kommentarer släpps igenom!

1 kommentar:

  1. Lite kul är det att se folk som gärna hänvisar till reglerna för kommentarerna låta bli att följa dem själv :) De gäller självfallet här också och står rätt tydligt på vänstra sidan.

    SvaraRadera