måndag 1 februari 2010

Väder och sjuka katter

Vädret, på gott och ont, skrev jag om igår.

Som sagt innan så gillar jag verkligen kylan och igår älskade jag den ännu mer när den rörde sig mellan -18°c och -11°c när jag ägnade förmiddagen åt att först köra en halvmil skidor och sen springa en halvmil orienteringsträning (om än relativt lätt sådan orienteringsmässigt sett). Känner man inte att man lever då, då känner man banne mig aldrig det!

Men det var verkligen hur skönt som helst att ta sig fram i snön i skogen och på de halvdant skottade vägarna som gick att springa på.

Jag bor ju bara ungefär fyra mil söder om Växjö, och det stämmer säkert här också, det som sägs om Växjö att det inte varit plusgrader sen 29 december. Idag tror jag däremot att det faktiskt kan ha varit precis över på plussidan, men det har inte varit med många tiondelar...

Däremot var det mindre roligt att efter att ha ägnat mig åt snöskottning på jobbet att behöva göra det hemma också eftersom det snöade rejält idag och hann komma säkert närmare 5 cm bara under själva dagen idag och det var inte jätteroligt att behöva köra lite längre igår för att hämta upp Kajsa, som varit inlagd på djursjukhuset. Men det gick bra och väglaget var bara lite jobbigt eftersom jag tog det väldigt lugnt...

Som Kajsas matte skriver så är hon rätt pigg nu efter att ha fått en liten plastbit urplockad ur tarmen, efter att den suttit där ett tag och till sist gjort så att en hårboll fastnade där och korkade igen magen helt på henne.

Hoppas verkligen hon håller sig frisk nu, för nu är det inte mycket kvar att kunna utnyttja på försäkringen och med tanke på att de senaste dygnens sjukvård kostade många tusenlappar så blir det inte helt lätt att klara av ytterligare lika många dygn.

Mer media ab ab ab ab ab dn dn dn smp kb kb kb nsk svd hd hd sds sds sds

Inga helt anonyma kommentarer släpps igenom!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar