fredag 30 april 2010

Regeringens taktik misslyckas

Det är bara att konstatera att regeringens taktik för att blidka jägarna har misslyckats och de har svårt att få med sig både deras organisationer och framförallt jägarna själva på det märkliga beslutet att både skjuta av och inplantera vargar för att få en livskraftiga vargstam.

Det finns all anledning att ifrågasätta den förda taktiken och det stora hänsynstagande som tagits till de vargkritiska jägarna eftersom vissa väljer att istället genomföra en gerillataktik mot gällande demokrati och med mycket litet motstånd från övriga jaktorganisationer, där man väljer att hota tjänstemän.

Innan någon kommenterar så kan jag hänvisa till infon högst uppe i vänstra marginalen: Jag bor inte i en storstad och jag är i skogen ofta och har den som närmsta granne. Jag var inte heller rädd för att springa i skogen när här var varg.

Mer media dag dag dag svd  hd exp

Inga helt anonyma kommentarer släpps igenom!


2 kommentarer:

  1. Det är ju det jag sagt: Vad hjälper det med miljoner som vill ha vargen kvar så länge det finns en enda beväpnad tokdåre som inte vill det!

    SvaraRadera