tisdag 27 april 2010

Småland - Skåne?

Det är mycket känslor, vilket märks bland kommentarerna till Värmbys uttalande om att vi inte tillhör Skåne i Kronobergs län.

Men flera regionpolitiker från folkpartiet uttalar sig positivt om en region mellan Blekinge, Kronobergs län och Skåne.

Men som HD:s ledarsida säger så tror jag många känner sig tveksamma...

Jag har lite svårt att ta en tydlig ställning och tycker det finns både för- och nackdelar. Frågan är hur hårt bunden man måste vara till varandra? Det tycks finnas ett fungerande samarbete redan vad det gäller de allmänna färdmedlen och frågan är vad mer som behövs?

Skånes sjukvårdspolitik vill vi då rakt inte ha, för eftersom jag bott där och sett den på nära håll och konstaterat att den fungerar mycket sämre än här...

Mer media: smp nsk nsk kb

Inga helt anonyma kommentarer släpps igenom!


2 kommentarer:

  1. Hoj Iggy. ;) Vilken stor blogg du har skaffat dig sedan jag kollade senast. Jag får försöka följa. :) Ska du på kongressen i Gävle? /alizarine

    SvaraRadera
  2. Hej hej :) Jag har inte ens tänkt på att den skulle vara varken större eller mindre :)

    Nix, jag blev erbjuden att göra det men jag tackade nej. Det är för långt iväg för någon som inte tycker om att resa utanför sockengränsen :)

    SvaraRadera