fredag 6 augusti 2010

Dagens "Jag önskar jag var där"


Jag har skrivit förut under rubriken "Jag önskar jag var där", sist om något helt annat, än idag som är nästan samma önskan som den första som också handlade om att vara på en Iggy and the Stooges konsert, för första gången på 6 år.

En liten märklig artikel om hur Iggy kommer till Stockholm och är sur för att han antagligen inte fått sova och om hans skor, men en sur Iggy Pop ger å andra sidan ännu bättre konserter än en glad :) I vart fall var det så på Rondo i Göteborg 1994 när han spelade den längsta konserten av de 15-16 jag varit på, efter att ha skällt ut publiken för att ha varit så slöa med att röja och klappa händerna :)

Jag hade visserligen gärna sett Iron Maiden, även om det bara är det tidiga 80-talet som jag gillar hos dem och Mötley Crüe, som jag förr tyckte var för mesiga för att bry sig om.

Men jag hoppas fortfarande på att jag kan ta mig till Way out West i Göteborg nästa fredag för att se Iggy där! Det är betydligt bättre nostalgi än vad någonsin överskattade Reeperbahn och Ultravox kan åstadkomma :)

Bilderna nedan är från Roskildefestivalen 2004 och är naturligtvis på Iggy And The Stooges och är mina egna foton.



Mer media ab ab exp


Inga helt anonyma kommentarer släpps igenom!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar