lördag 28 augusti 2010

Sossarna tar över en långsiktig arbetslinje

Det är skönt att höra att de rödgröna gör något som behövts i många år, satsa på den faktiska arbetslinjen, via fler högskoleplatser och höjda studiemedel.

I torsdags skrev jag Allianspolitiken avslöjad och berättade om hur jag försökte vidareutbilda mig som arbetslös inom den typ av yrke jag redan hade viss erfarenhet, men hur alliansen valde att lägga ner den, vilket definitivt gjorde mig arbetslös längre.

Hur man än resonerar så skapar utbildning, generellt sett, allt fler möjligheter för anställning. Att inte öka utbildningsplatserna och öka summan de studerande har att röra sig med, som inte ändrats på över 10 år gör att de som inte är bland de med bäst förutsättningar att klara studier får det särskilt lätt, då de måste lägga mer tid än andra just på studierna.

Jag har inget emot att de som orkar jobba och plugga gör det, tvärtom, det blir bättre för allas ekonomi. Men man måste självfallet också öka förutsättningarna för de som har det lite svårare.

Det gör nu de rödgröna via sitt förslag om höjda studiemedel, vilket faktiskt är ett förslag som vänder sig till de yngre, något som efterfrågats.

Apropå allianspolitik som avslöjas, som lögn, är konstaterandet att tjuvjakten ökar ett sådant. Centerpartisten Carlgren hävdade att det skulle minska och skapa acceptans för vargen. Att så inte blev fallet är för alla andra självklart och förväntat, och visar igen att det inte handlade om någon form av vetenskaplig bakgrund för hur vargstammen ska skötas.

Inte undra på att EU undrar över hur vi sköter våra rovdjur...

Mer media svd svd svd dn dn sds sds exp exp exp exp gp gp gp gp kb kb kb hd hd hd hd hd dag ab ab smp


Inga helt anonyma kommentarer släpps igenom!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar