tisdag 10 augusti 2010

Svar på insändare

Svar på insändare från Liber Humanus, vars insändare är införd 10.8 -10. Mitt tidigare svar finns här. Liber Humanus insändare finns inte online.


Svar till Liber Humanus 19.8:


Maud Olofssons lögner tycks vara glömda


Liber Humanus tycks bara komma ihåg LH vill. Maud Olofsson påstod att hon upptäckt ozonlagret för ett litet tag sen. Jag utgår från att LH inte kan rösta på alliansen eftersom risken är uppenbar att hon får fortsätta som minister.


Jag utgår från att LH skulle förbjuda sina barn att gå på skolor som inte passar LH:s politiska inställning? Själv tycker jag Ohly är sympatisk som förälder som inte förbjuder sina barn, likt en extremist, att gå på skolor han själv är emot.


Även jag har använt privat sjukvård, av samma anledning som Ohly. När jag bodde i Malmö så blev jag hänvisad till en privatklinik, med avtal med landstinget, från den landstingsägda vårdcentralens första undersökning av den anledningen att det var oerhört lång väntetid för att få vidare undersökningar att de inte tog emot fler människor till kön. Jag har svårt att se att det vore bättre att jag och Ohly var sjukskrivna och kostade skattepengar av principskäl. Men det utgår jag från att LH gärna är.


Frågan är varför LH tycker det är bättre att Ohly sålt sin bostadsrätt billigare? Det enda som hade hänt hade varit att nästa ägare av bostadsrätten kunnat göra en stor vinst. Ohly skänker, så vitt jag vet, pengar både till partiet och välgörande ändamål, vilket gör att hans pengar definitivt gör nytta. Oddsen att ens en riksdagspolitiker på ärlig väg skulle få en hyreslägenhet i Stockholm är lika med noll och bättre att då vara ärlig och riskera sina egna pengar på en bostad nära jobbet.


Jerker Nilsson Vänsterpartiet i Älmhult



Inga helt anonyma kommentarer släpps igenom!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar