torsdag 9 september 2010

Lars Ohly i Växjö 9 september 2010

Jag har egentligen aldrig direkt tänkt på om Lars Ohly var en bra eller dålig talare förut.

Men efter att ha hört honom hålla ett brinnande tal på Storgatan i Växjö vid Vänsterpartiets stuga, eller "V-boa" som någon lustigt nog döpte den till, så är jag direkt imponerad.

Lite imponerad var jag dessutom över att det var bättre uppslutning än jag hade förväntat mig en vardag mitt på eftermiddagen.

En i övrigt kul dag då jag och sambon körde ut flygblad i Älmhult under drygt fyra timmar, var i Växjö i samband med Ohly en dryg timme och sen tillbaka till Älmhult igen för att lyssna på Radio Kronobergs sändning av debatt med lokala politiker, med bland annat Vänsterpartiets ordförande Predrag Jankovic.

Bilder från Växjö 20 september 2010:

Lennart Värmby:


Anders Mårtensson:




 Lars Ohly:



Fanny Battistutta och Ohly:


Sist men inte minst, Jag och Ohly (som avslöjade att han kände till bloggen):





Torget i Älmhult med Marcus Sjöholm från Radio Kronoberg, Bodil Hansen (m) och Predrag Jankovic (v):




Inga helt anonyma kommentarer släpps igenom!

2 kommentarer:

  1. Kul att se bilder från Wäxjö.
    Kan du inte ha litet färre länkar i dina bloggtexter? Det är tröttsamt att läsa med alla avbrott. Samla länkarna på ett ställe i bloggposten i stället för i den löpande texten.

    Även jag är förvånad över intresset av Vänstern när man står i valstuga. Jag har svårt att tro på opinionsundersökningarna. De stämmer liksom inte med känslan man får när man är ute och pratar politik med folk.

    SvaraRadera
  2. Du var inte med där?

    Jag instämmer man får verkligen känslan av att det går bättre än det verkar gå.

    Håller inte riktigt med om länkningen. Du är den enda mig veterligen som tycker den stör i texten. Jag lägger den i texten för att visa en referens till det jag skriver om just i den meningen det gäller.

    SvaraRadera