söndag 13 februari 2011

Låt unga slippa press även i skolan

Jag läser en utmärkt debattartikel om hur man bör Låt unga idrotta utan press, som visar att unga gärna stannar kvar i idrottsvärlden om de slipper pressen att vara bäst.

Frågan är, och den har jag ställt mer än en gång, varför det idrottsliga livet för barn och unga går mer och mer mot att man ska låta alla få vara med oavsett deras förmåga, och att de ska slippa slås ut tidigt på grund av elitisering och för hårda krav, samtidigt som man mot barn i samma åldrar går i motsatt håll i skolvärlden med fler test och tidigare betyg och kategorisering?

Det går inte ihop sig någonstans och med den skolministern vi har lär det aldrig förändras heller...


Inga helt anonyma kommentarer släpps igenom!

1 kommentar:

  1. Roy - Jag släpper inte genom den kommentaren eftersom det e g inte har med inlägget att göra. De hundralappar per år de ger skänks till välgörande ändamål.

    Det sista som fick något var Jul i Gemenskap i Älmhult: http://www.smp.se/nyheter/almhult/article2226116.ece (det går att ana mitt namn på den sista bilden strax till vänster om den nedre tomtebildens huvud) + att jag lade till mer än dubbelt så mycket av egna pengar.

    SvaraRadera