torsdag 7 januari 2010

Hej då moderaterna

Jag läser moderaten Schlingmans inlägg hos Aftonbladet idag, Så ska 2010 bli ett fra(m]tidsår.

Det första jag fastnar vid är hur han lägger fram att moderaternas Sverige ska vara ett land där alla upplever frihet och ges möjlighet att styra och påverka sina egna liv. Sen orkar jag inte mer utan inser att han och moderaterna inte förstått något alls.

Frihet från FRA och Ipred vet han och moderaterna inget om alls, vilket de visat via de nya lagstiftningarna. De vet ingenting om hur friheten begränsas hårt ifall man är sjuk eller arbetslös, utan att få vara sjukskriven och få ersättning man kan leva på, alternativt att tvingas som sjuk att inte bara få vänta på vård, utan även tvingas in i arbete.

Tidigare idag skrev jag om det här i Hur ska det gå för de sjuka? Det har vi svaret på nu och moderaternas Sverige 2010 ser  ut som en värre än jag trodde.

Jag tror det här, om den får lite större offentlighet, kan vara spiken i kistan för moderaterna, för ingen kan väl ändå luras av hans ord?

(Sen läser jag ändå lite till ändå, bland annat om hur de ska "utveckla kvalitén i välfärden" och undra om det är någon på Aftonbladet som sysslar med satir och har skrivit den i Schlingmans namn? Som en socialdemokratisk politiker uttrycker det så tycks Schlinman sakna sjukdomsinsikt.)

Mer media hd

5 kommentarer:

  1. Funderar på bakgrundsmönstret i denna blogg. Är det inte en monarkistisk symbol, den där franska liljan som det ser ut som?

    SvaraRadera
  2. Det skulle inte förvåna mig alls, vilket vore rätt lustigt :) Wikipedia säger att den har den bakgrunden: http://sv.wikipedia.org/wiki/Heraldisk_lilja och någon annanstans står det att det bl a är svenska scoutrörelsens symbol. Själv förknippar jag den med Ebba Gröns sista skiva som hade samma typ av liljor, och att det är en snygg symbol.

    Så det där med förknippandet med franska kungahuset struntar jag e g i :)

    SvaraRadera
  3. Ha ha ha, jag missade Schlingmans inlägg, måste leta reda på den.
    Lite pinsamt att Moderaterna verkar tro att folket jublar när dom sparkar på sjuka, arbetslösa och äldre.......

    SvaraRadera
  4. Minst sagt pinsamt att de inte riktigt tycks förstå...

    SvaraRadera