måndag 4 januari 2010

Kajsa och Rasmus


Kajsa och Rasmus är med en varje dag på något sätt. I synnerhet Kajsa, som är den röda honkatten (oreggad Main Coon), som vid det här laget borde lärt sig allt som går att lära i ett hem, eftersom hon nästan alltid är där jag eller min sambo är.

Rasmus (Norsk Skogkatt) kommer från Månlyckans katteri ursprungligen och är en katt som man får klappa ibland, om man är snäll, stilla och lugn. Man känner verkligen sig hedrad av att han låter sig bli klappad.

Lustigt nog så får jag nästan hålla med sambon om att Rasmus nästan känns som om han blivit lite min katt, efter att ha delat bostad med honom och kvinnorna i familjen, eftersom han oftast kommer till mig, den enda gången per dag han kommer för att bli klappad :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar