onsdag 23 februari 2011

En förvirrad artikel

Nu blir jag lite förvirrad när jag läser bloggartikeln om Bonniers porrdirektör hos hd.se, där författaren ondgör sig över att behöva ha porr i programutbudet hos Canal+

För det första så har Bonniers sysslat med porr sen porren blev laglig, om än i tidningsvariant från början: http://sv.wikipedia.org/wiki/FIB_aktuellt så det är ingen nyhet att de vill tjäna pengar där det går att tjäna pengar, så porrdirektörer lär de ha haft sen lång tid tillbaka.

För det andra så förvånas jag över att man väljer att bildsätta den här artikeln med just vad som tycks vara amerikansk hårdporr, som artikelförfattaren säger sig vara så mycket emot...

För det tredje så är det rätt lätt, till skillnad från mycket annat, att bojkotta porr om man anser att man inte tycker om den och att den är sexistisk. Man ser de filmer man vill på andra sätt, även de franska, ryska och latinamerikanska filmerna artikelförfattaren säger sig vilja se.

Själv har jag inte betalat för en dyr filmkanal på 20 år och ändå har jag lyckats se filmer från de länderna artikelförfattaren vill se.

Att man upprörs över porren, dess produktionssätt och dess sexistiska budskap har jag inga problem att förstå.

Men tycker man det är ett problem så lär knappast porrtidningar eller tv-kanalerna vara det största problemet längre, utan snarare internet som gör allt lättåtkomligt för alla dygnet runt.

Allt samsas kring att det finns pengar att tjäna på det och så länge Canal+ tycker det gör det så lär vi få hållas med det.

Själv önskar jag att det vore lika lätt som konsument att välja bort produkter från diktaturer som Kina, men det låter sig inte göras alls...

Uppdaterat Bilden som nämns togs bort efter ett påpekande från mig. Den föreställde ett screenshot med ett större antal mindre bilder från en hårdporrfilm som inte sparade på detaljerna på något sätt.


Inga helt anonyma kommentarer släpps igenom!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar