torsdag 12 augusti 2010

Valaffischer

Valaffischerna börjar lyftas fram i media nu och jag får säga att sossarnas är oerhört snygga även om moderaternas är oerhört konkreta och kanske bättre på att få fram budskapet de har.

Å andra sidan så har budskapet från de politiska partierna så många kanaler nu, så jag undrar snarast om valaffischerna alls behövs egentligen?

Den risken jag kan se är att reklamen hamnat på vanliga reklamskyltar och då hade det bara blivit de större partierna som haft råd att lyfta fram sitt budskap och det hade inte varit demokratiskt bra.

Mer media hd dn


Inga helt anonyma kommentarer släpps igenom!

2 kommentarer:

  1. Goddag! Jag sitter och surfar runt lite för att se vad som skrivs om KD:s djungelaffischer. Många tycker att de är kul. Fablernas värld, jodå, men jag som tycker jag ser rasism överallt jag tittar undrar varför de har valt just afrikanska djurarter. En feg struts, en brutal gorilla, en okänslig buffel och en girig hyena, det låter precis som kolonialisters syn på svarta människor på en ociviliserad kontinent där "Djungelns lag" råder. :-D
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  2. Haha hade inte tänkt så men det stämmer ju :)

    SvaraRadera