lördag 11 juni 2011

En pinsam historia

Att kungahuset inte är något jag tycker om, i synnerhet när de inte sköter sitt jobb, har jag berättat om förut. Senast i Olämpligt uppträdande är illa nog.

Men nu tycker jag nästan synd om prins Daniel som får skämmas över att få köpa till sig en plats på en utbildning för 200 000 kronor, eftersom han inte kom in varken på betygen eller på sitt resultat till högskoleprovet.

Det som gör att det är synd om honom är att han har så lågt resultat på högskoleprovet som 0.1...

Jag gjorde det själv för ett antal år sen vid ett par tillfällen, och det finns självfallet de som är smartare än mig och mitt resultat på 1.4. Men så lågt som 0.1 har jag aldrig hört någon som har fått.

Men naturligtvis är det allvarligt om en man på en positionen inte är mer allmänbildad än att han får 0.1 poäng och att skattebetalarna ska betala en utbildning för någon som inte tycks ha förutsättningarna att klara av den med de förutsättningar som ges för alla oss andra att få gå och klara en utbildning.

media ab exp gp ab ab ab ab ab


Inga helt anonyma kommentarer släpps igenom!

6 kommentarer:

  1. Det blir bara pinsammare och pinsammare när vi pratar om kungafamiljen.
    Skrota hela skiten

    SvaraRadera
  2. Men å andra sidan passar han ju väldigt bra i våran kungafamilj då ingen annnan där har någon vidare kompetens. Som kungen, det enda en kung ska kunna är att tala, det kan han inte. Och karisma har han inte heller

    SvaraRadera
  3. Skönt att du håller med mig om något :)

    SvaraRadera
  4. :)
    Jag hade hellre sett en gammal hederlig kung i så fall. Stolt blick, rak i rygg och en stor värja vid sidan.!
    (ironi) :)

    SvaraRadera