måndag 1 november 2010

Något jag funderat på innan..

Vi köpte ju ny bil för ett litet tag sen och det var den första bilen jag är med och äger som har mer än en enda krockkudde i ratten.

Jag vet att jag funderat flera gånger på om krockkuddarnas funktion verkligen är så idiotsäkra att de aldrig utlöser av misstag. Jag kan inte påminna mig om att jag tidigare hört talas om någon som råkat ut för det, men alla som haft bil vet att de knappast är idiotsäkra, oavsett märke och årsmodell. Något skit finns det alltid. Som att vår nyköpta Saab från 2004 inte ville blända av extraljusen alla gånger när vi får möte...

Men nu läser jag likväl om en kille i en Golf vars airbag exploderat utan att han krockat, och det jag är mest imponerad över är att han inte kör av vägen och krockar med något... och jag är lite glad över att det inte är Golf jag kör :)



Inga helt anonyma kommentarer släpps igenom!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar