måndag 1 november 2010

Undrar om vi får höra några protester mot hundar nu?

I maj undrade jag retoriskt om folk är kloka? när det gäller hur långt deras varghat kan gå.

Idag undrar jag hur många protester mot hundar vi kommer att få, efter att ha läst om att 30 baggar på Gotland har fått sina pungar avslitna av hundar? Inte en enda är min gissning...

Hade det hänt på fastlandet så hade det genast blivit misstankar mot vargen, trots att det är vanligare med attacker från hundar på tamboskap, men på en isolerad ö som Gotland så är risken lika med noll att det ska vara en varg som orkat simma så långt på öppet hav...

Precis som jag har tyckt innan tycker jag ännu mer idag: Det behövs ett generellt kopplingstvång på hundar, oavsett vad politikerna tycker.

Nästa gång kan det vara barn som råkar illa ut.

Uppdaterat Som om det inte vore nog igår så fortsatte attackerna i natt och man undrar vad för idiot som inte ens efter föregående natts attack bemödar sig med att ta reda på sina hundar...



(Bilden är använd med fotografens godkännande, men hon vill dock vara anonym.)

Mer media dn hd dag gp gp


Inga helt anonyma kommentarer släpps igenom!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar