måndag 25 januari 2010

Väder, vind och politik

Skidturen med älgmötet skrev jag om för någon dag sen och det tycks bli fortsatt skidväder med mer snö!

Jag känner dock av den skidturen i vänstra armbågen fortfarande och jag vill inte ut och riskera att jag inte kan jobba, så idag får det bli löpning istället.

Just snön lär det inte komma idag, då det är rejält kallt med temperaturer som är under -10°c, men det finns som sagt inget dåligt väder, utan bara dåliga kläder :)

Jag brukar dessutom gå emot den vanliga uppfattningen att kylan i norrland är mycket lättare att hantera än den söderöver och jag ser att jag nu äntligen får stöd av expertis och att det som spelar roll är vinden. Vore det inte för vinden så vore all kyla mycket mer lätthanterlig helt klart och det märks stor skillnad när man bott i blåshål som Malmö och Stockholm, och varit på besök i Haparanda, Luleå och Östersund, som ligger på skilda breddgrader...

Nåväl, idag är jag ledig efter att ha jobbat under helgen, vilket i och för sig var trevligt, men som vanligt är det inte otrevligare att vara ledig på något sätt.

Utöver löpningen ska jag försöka slappa lite välförtjänt för att sen ta mig i kragen och gå iväg på kommunfullmäktige sammanträdet inne i byn. Personligen så undrar jag ibland hur man tänkt vad det gäller hur valda delar av kommunen sköts. Åtminstone borde ett skriftligt avtal vara en självklarhet vad det gäller kommunekonomernas arbete. Hur ska man annars kunna hålla koll på att man gör det som ska göras och till ett pris som är rimligt?

Mer media kb sds sds sds sds sds ab dn dn hd gp ab

Inga helt anonyma kommentarer släpps igenom!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar