torsdag 31 december 2009

Gott Nytt År!

2009 har varit det bästa året i mitt vuxna liv. Ja, antagligen under hela livet, men så mycket minns jag inte av mina barnaår, så jag låter vara osagt vad det gäller några av de tidigaste åren...

Flytt tillbaka till mina hemtrakter, husköp, sambo och ett fast jobb för första gången på år, för att inte säga årtionden!

Det tog egentligen bara 3 år efter jag flyttade från min uppväxtkommun, om jag inte minns fel, innan jag insåg att jag egentligen ville tillbaka dit igen eftersom de flesta av släkt och vänner bodde där. Men det tog nästan 11 år innan det blev så, och då via "omvägar" i Perstorp och Gemla.

Att jag bott i lägenhet i hela mitt vuxna liv har retat mig i minst tio år, men det har aldrig känts som om det funnits den ekonomiska möjligheten, kombinerat med att jag inte haft fast jobb, om än mängder av tillfälliga, vilket har gjort att jag inte velat binda upp mig om jag hittar jobb någon annanstans.

Det känns så skönt att bo i eget hus nu så jag hittar inte ord för det!

Dessutom fick jag en sambo på köpet, och en det så här långt känts som om det fungerar oerhört bra med. Naturligtvis höjer vi rösterna och bråkar ibland vi också, för vem är felfri?

Men det känns åtminstone som om jag bor med någon jag passar ihop med och som det går ganska långt mellan bråken, och desto kortare mellan de barnsliga skämten och skratten. Innan har jag vid mer än ett tillfälle funderat på om jag alls passar att bo ihop med någon, men det tror jag att jag kan säga att jag gör. (Sen blir det naturligtvis lättare att ha ett rätt stort hus att samsas om än lägenhet, i synnerhet om man jämför med den första sambons och min lägenhet som var på 17 kvm + att vi var "unga och dumma").

Det fasta jobbet började visserligen förra året, men blev inte fast på pappret då, utan en bit in på detta året. Naturligtvis är det som alla jobb, inte bara bra och felfritt. Men det är det jobbet jag trivts "minst dåligt" på. Egentligen är jag så mycket hemmakatt att jag helst varit hemma hela dagarna :)

Så med de sakerna i bakfickan så blir jag nästan nervös inför nästa år. Det blir svårt att toppa det här året och någon gång måste något gå åt helvete. Väl?

Gott Nytt År!

6 kommentarer:

  1. Näää, det mste det väl inte? Vi har också haft ett riktigt bra 2009 så jag tror inte detta året kan toppa det förra, men å andra sidan behöver det inte toppa, bara vara fritt från större missöden, så är jag nöjd :-) Grattis till husköp och sambo, det har mao hänt lite sen vi sågs sist :-)

    SvaraRadera
  2. Jag är lite pessimistik, det kan inte bara gå bra hela tiden typ... Men jag håller med dig, slipper man större missöden så är jag också nöjd :)

    Tack! Jo då det har hänt en del :)

    SvaraRadera
  3. KUL! Grattis :-)
    Nejdå...inte måste saker gå åt h-vete. DET är bara ngt som vi alla fått itutat, om det "går bra ska vi va rädda liksom" Jag tror tvärtom, att man ska visa att man gillar hur livet blivit, när det är gott. Njuta av det, så blir det mera! Det andra är bara en del av Jantelagens dumheter. Tror det handlar mer om hur vi gemensamt lär oss hantera svårare stunder, för de finns där ibland, kommer o går, precis som de guldkantade också gör. Njut bara njut. Gott nytt!

    SvaraRadera
  4. Jag ska göra mitt bästa för att klara av att våga njuta också :)

    SvaraRadera
  5. du gifte dig 2011 så det toppar väl 2009
    Kattizz

    SvaraRadera
  6. Det var ett kasst år innan så det beror på hur man ser det.

    SvaraRadera