torsdag 31 december 2009

Ishavsklimat

Visserligen föredrar jag kyla före värme alla dagar på året, men det är klart, väder som ger rubriker som Chockkyla drar in över Sverige hade även jag klarat mig utan.

Men det är ju som det heter så att det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder så hade jag tänkt mig ut för att först skotta bort snön runt huset, sen till jobbet för att öppna upp och eventuellt göra lite i ordning och till sist ut och springa :)

En sak är i varje fall säker, jag kommer att vakna till rejält (och bli skittrött när jag kommer in i värmen igen :) ) och jag är glad att bergvärmen funkar som bäst när den behövs som bäst, när det som idag är uppåt -16°c :)

Bara att hoppas att det går att få upp värmen någorlunda i den snart 200 år gamla kyrkan, som sannerligen inte är lätt uppvärmd såna här dagar, tills eftermiddagens begivenheter...

2 kommentarer: