onsdag 30 december 2009

Tystnaden kan stå oss alla dyrt

Slaget om väljarna skriver Aftonbladet om, och att det står mellan Reinfeldt och Sahlin. Det är onekligen så det verkar bli.

Det som förvånad mig lite ett tag att Piratpartiet haft så låga siffror vid opinionsmätningarna sen EU-valet.

Men med tanke på deras tystnad i media så finns det ingen anledning att vara så förvånad, som framförallt verkar varit bra för Sd:s anhängare. Tyvärr verkar den tystnaden verkar bestå ända in i europaparlamentet.

Även om jag inte är Piratpartist så sympatiserar jag onekligen med deras politik, även om den är alldeles för enfrågeinriktad för min smak, och jag hade hellre sett dem som samarbetspartner till De rödgröna än en vågmästarroll åt Sd, som det riskerar bli nu.

Frågan är om det går att hoppas på en uppryckning för deras del? Och om det inte är ett svaghetstecken att det känns som om deras roll som det största missnöjespartiet behövs för att mota bort Sd?

Mer media svd

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar