torsdag 22 juli 2010

Sd skapar det de själva angriper

Det är skönt att se att fler än jag konstaterar att burkaförbud är lika illa som burkaplikt, precis som jag skrev för ett tag sen i Varför inte hylla religionsfriheten? och Beklämmande förbud i Frankrike.

Rubriken på artikeln om sd i dagens Dagen, Sd skapar själva det de angriper är oerhört träffande i det här sammanhanget och påståendet att de värderar kärnfamiljen högt stämmer bara delvis, för det gäller naturligtvis att kärnfamiljen är svensk...

Att de själva skapar det de säger vara emot är tydligt med burkaförbudet eftersom de är emot det demokratiska beslutat att själv få bestämma vad för klädsel man ska ha på sig.

Jag själv tycker att alla sd:are skulle tvingas ha dumstrut på sig, så att man fick se dem på ett tidigt stadie, så att man kan gå långa rundor förbi dem för att slippa riskera komma nära deras hat.

Tvärtemot vad sd:s teorier går ut på så är vill alla olika, och vi kan alla förändra oss, om vi får möjligheterna till det.

Själv läser jag den fina berättelsen om Benka som springer för framtiden och konstaterar att han inte sprungit för någon framtid alls om sd varit vid makten i Sverige idag, utan istället hade risken varit ännu större för ännu fler fattiga barn, istället för en udda marathonsatsning i Stockholmsförort.


Inga helt anonyma kommentarer släpps igenom!

3 kommentarer:

  1. Ja det var ju också en idé med dumstrut.
    Det tycker jag även att man kan sätta på de som har ett kors (tortyrredskap) om halsen.
    Oj Oj Oj hur blev det nu med frivilligheten när du anser att vissa skall tvingas ha huvudbonad!!!!?
    vänligen, eva-Marie

    SvaraRadera
  2. "för det gäller naturligtvis att kärnfamiljen är svensk..."
    "konstaterar att han inte sprungit för någon framtid alls om sd varit vid makten i Sverige idag"

    Jag tror du måste byta taktik, få köper längre hela den iden om att SD är rasister. Speciellt när de själva har många invandrare på valsedlarna. Men visst SD:s åsikter om att hålla tillbaka radikal Islam kan man ju hålla med om eller inte. Ser man inga problem med att en parallellvärld utvecklas där muslimer undantas från sim- och sexualundervisning och där radikalisering och hedersvåld frodas vill man säkerligen köra vidare som det är.

    SvaraRadera
  3. Eva-Marie - Det där med huvudbonaden var naturligtvis ironi :) Du är alltså inte ens för religionsfrihet för kristna? Det är värre än vad sd:s åsikter brukar vara med andra ord...

    Hans - Så du menar att invandrare inte kan vara rasister eller fördomsfulla? Jag tror de varken är bättre eller sämre än vad svenskar är.
    Själv anser jag inte att man ska få välja bort sim- eller sexualundervisning, utan att det är en del av läroplanen som alla ska gå igenom.
    Till skillnad från dig så tycker jag det ska gälla även t ex Jehovas Vittnen som slapp den undervisningen när jag gick i grundskolan. Fast du verkar inte bekymra dig om de barnen där?

    SvaraRadera