onsdag 3 februari 2010

Snö och blåst

I det  förra inlägget om väder, så konstaterade jag att jag skulle få skotta på jobbet.

Vad jag inte kunde lista ut är att jag skulle behöva skotta mig ut från mitt hem, för att komma härifrån också.

Jag gick ut för att titta om tidningen kommit, vilket den självfallet och fullt förståeligt inte gjort och konstaterade att det måste snöat över en decimeter på 9 timmar. Har det blåst som det gjorde igår så är jag inte ens säker på att jag kan öppna garagedörrarna för att få ut bilen...

Nu bor jag inte i Skåne längre, gudskelov, men det är knappt man vågar köra till jobbet när det står om hundratals bilar i kö och uppmaningar om att inte ge sig ut på vägarna, för det är osäkert hur mycket de hunnit köra undan snön här, även om risken för snödrev är betydligt mindre, utöver de ställena man kör förbi odlingsmark.

Hade jag bara haft ett par telemarksskidor, istället för löparskidor gjorda för preparerade skidspår, så hade jag åkt skidor till jobbet istället...

Dagens möte med arbetslaget betvivlar jag uppriktigt sagt på att det blir av. Det blir antagligen bara de hårt kämpande vaktmästarna som tar sig dit :)

Media dn dn sds kb kb kb kb hd hd dag smp sds ab

Inga helt anonyma kommentarer släpps igenom!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar