torsdag 4 februari 2010

Kör hårt Birgitta!

Inte lätt att vara liberal och gravid skrev jag om för några dagar sen, apropå att Birgitta Ohlsson tog sig uppåt på karriärsstegen.
Inte helt oväntat så kom det kritik mot henne, som igen visade på att jämlikhet och jämställdheten i landet inte är så perfekt som några försöker påstå.

Jag delar långt ifrån alla åsikter Ohlsson har, men jag instämmer i att om man gifter sig med rätt person, och inte en dinosaurie, så kan man definitivt klara av ett toppjobb och barn.

Att det visar sig att det finns kristdemokrater som är dinosaurier förvånar mig däremot inte alls...

Är det verkligen så svårt att inse att inte bara Kvinnor kan,  utan även att Män kan ta hand om barn på ett vettigt sätt? Jag hade utan att tveka kunnat tänka mig att ta bra mycket mer än halva jobbet för ett barn, om jag hade en kvinna med en karriär som krävde det.

Mer media ab ab ab svd svd sds smp

Inga helt anonyma kommentarer släpps igenom!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar