onsdag 17 september 2014

Johnny Thunders Folkets Hus, Strömsnäsbruk 6 november 1984

Tagna av mig som 16-åring med en dålig Instamatic-kamera. Då var det det absolut bästa jag någonsin hade sett och jag hade tinnitus i en vecka efter och en röst som helt hade försvunnit. Tyvärr spelade han bara en timme och inte en halvtimme akustiskt dessutom som på resten av turnén.

Det var en väldigt liten publik och mannen som ordnade det gick back med 30 000 kr, så att folk ordnade stödgalor för att rätta till hans ekonomi igen eftersom det kom för få besökare. Jag är tveksam till om det ens var 30 betalande?

Som fotnot var trummisen Terry Chimes, som tidigare varit trummis i The Clash.








 Inga helt anonyma kommentarer släpps igenom!

2 kommentarer:

  1. Minns den konserten.Thunders drack mjölk för att visa att han hade n nykter period. Några av oss i publiken blev intervjuade i ett radioprogram efter uppträdandet. Lars B

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du var där också? Kul att höra! Jag tycker den konserten blev väldigt bra och rätt klassisk med tanke på omständigheterna, med bl a den lokale prästen som gick ut och fördömde knarkande artister, specifikt Thunders :)

      Radera