torsdag 16 september 2010

Bara 2% kvar för de Rödgröna!

Efter att ha varit och sett både Lars Ohly och De rödgröna framträda i Växjö senaste veckan, så är jag inte alls förvånad att De Rödgröna nästan är ifatt! Det saknas bara ett par procentenheter nu för att de Rödgröna  ska var ifatt.

Jag säger inget om det.

För vem vill ha fler krigsrubriker i tidningarna, som riktas mot de som är sjuka och arbetslösa och dessutom bestraffa de utan jobb med högre skatt?

Vem vill ha fler moderata skandaler, där toppolitiker uppför sig på ett sätt som borde diskvalificera dem från politiska uppdrag för evigt?

Vem vill ha svenska företag som tillåts utnyttja andra människor som slavar i både bär- och äppelbranschen?

Vem vill ha gamla nazister i riksdagen som tror att våld enbart är något invandrare tar till?

Vem vill ha fler beslutsfattare som är livsviktiga för landet, som inte går att rösta bort?

Vem vill ha vinstintresse i skola och vård istället för kvalité och omsorg?

Vem vill inte som Malmö få det tryggare och mindre våldsamt, under ett rödgrönt styre?

Vem vill inte ge mer hjälp åt de gamla som behöver det än till de som har råd att betala för det?

Vem vill ha mer nedmontering av allt som är viktigt?

Mer media ab ab ab ab ab ab svd svd svd svd svd svd svd svd hd hd hd hd hd dn dn dn dn sds sds dag dag gp gp gp kb kb




Inga helt anonyma kommentarer släpps igenom!

12 kommentarer:

  1. Tja, vem kan rösta på alliansen efter det att Reinfedt ställt sig bakom det politiska våldet?

    Kan man inte vinna en diskussion så får man endera tiga och skaffa argument eller inse att man har fel. Tar man till våld eller sanktionerar det så har man förlorat både diskussionen och sin demokratiska legitimitet.

    SvaraRadera
  2. Vi får se vad som händer. Jag tror att det kan bli mycket jämnt. Och vem tror längre på opinionsinstituten?


    FredrikN

    SvaraRadera
  3. Men snälla du ... En "hemlig" undersökning beställd av de rödgröna som "råkade" läcka ut

    Hur naiv är du???

    SvaraRadera
  4. Visst har vi fortfarande chansen, det finns hopp! Framförallt så är media katastrofalt dåliga på att redovisa andelen osäkra väljare som brukar vara circa 15-20%. Många av dessa röstar traditionellt på partier i det rödgröna blocket om vi kan mobilisera dem!

    SvaraRadera
  5. Bra att Malmö har blivit säkrare! Alliansens satsning på att utbilda 20 000 nya poliser verkar ha lönat sig.

    SvaraRadera
  6. Ledsen att göra dig besviken men den där mätningen verkar inte ha varit helt trovärdig (länk till novus hemsida finns i blogginlägget);

    http://blogg.svd.se/ledarbloggen?id=20573

    Lycka till annars!

    //Jacob

    SvaraRadera
  7. http://www.novusgroup.se/cms/files/8thHsA9t3se1TAYi.pdf

    oh snap.

    Det gäller att gripa efter varje halmstrå.

    Samma Novus gjorde en RIKTIG väljarbarometer under samma tidsperiod (en dags förskjutning) med 3 gånger så många intervjuer. Blockskillnad 6.5%.

    http://www.novusgroup.se/cms/files/E_sns3yK2ESeF8Z9.pdf


    Det är ju helt uppenbart att (S) har beställt privata mätningar löpande, och väntat ända tills man får fram en enda mätning som visar intagligt gap, varpå man lägligt nog råkar läcka informationen till pressen i strid med villkoren för undersökningen.

    SvaraRadera
  8. Nja, inte ens Novus som gjort denna undersökningen säger att den avspeglar opinionen. Se själv på http://www.novusgroup.se/ där det står

    "Novus kommentar till dagens artikel i Expressen

    Novus har en uppfattning om läget i väljaropinionen och det är den väljarbarometer som TV4 Nyheterna publicerar. Idag har tidningen Expressen en artikel som refererar till en Novusundersökning. Som läsare kan man uppfatta att det handlar om en väljarbarometer. Detta är felaktigt. Novus uppfattning är att siffrorna i artikeln inte avspeglar den aktuella väljaropinionen."

    Så var det med det.

    SvaraRadera
  9. Jag lyssnade på intervjun med den Kubanske läkaren som suttit 7år på svältkur i Kommunisten Castros fängelse på paradisön Kuba. Där har man förstatligat det mesta, och de som är kreativa och vill dela andra åsikter än de som Fidel accepterar sätter han gärna i 3 m2 celler. Mitt förra inlägg om ert parti och er rörelses blodiga historia vågar du säkert inte publisera.

    Men jag är ingen nätnörd med facebok och hemsida konstiga konton som jag inte begriper mig på, men jag vill gärna kommentera, jag är bara en nätläsare med vanlig epost.
    Än en gång, jag är inte SD sympatisör. Jag tror på Matt. 7:12! Allt vad I viljen att människorna skolen göra er, skolen I och göra dem!

    Efter mitt förra inlägg så dök den röda texten upp, "Inga helt anonyma kommentarer släpps igenom" Trampade jag på en öm tå?

    Nåväl, jag heter Hans Brandt har 4 barn, kan nås på epost: hans.brandt@sverige.nu, (vet inte annars hur jag skall kunna skicka nån kommentar annat än genom att använda anonymt i funktionen nedan)

    nu är jag inte anonym. Publisera gärna min förra kommentar oxå, så tar vi debatten utifrån den.

    SvaraRadera
  10. Hans - Den röda texten har jag haft i vartenda inlägg i alla blogginlägg här sen december förra året när bloggen startades och den hamnar där automatiskt när jag börjar skriva ett nytt inlägg. Det räcker att lägga till sitt namn sist i texten så publicerar jag, om man kan uttrycka sig någorlunda väl. Den förra är antagligen raderad som alla andra som inte följer reglerna.

    Jag tycker inte om diktaturer och det gör inte Vänsterpartiet heller: http://www.vansterpartiet.se/index.php?option=com_content&view=article&id=1484:chans-till-demokrati-puba&catid=22:nyhet&Itemid=799

    Däremot tycker vi om det fria ordet och yttrandefrihet mer än vad allianspartierna gör, även för kristna: http://alltidrottalltidratt.blogspot.com/2010/03/mangder-av-ar-sen-jag-skrev-en.html

    (kopiera hela adresserna och klistra in i adressfönstret)

    SvaraRadera
  11. Såhär beter sig Alliansen...

    http://katidis.wordpress.com/2010/09/15/alliansen-dodar-radjur/

    Mvh

    SvaraRadera
  12. Ni andra - Jag hoppas ni läste hur svårt chefen för undersökningsföretaget hade att svara på hur deras undersökningar kunde visa så olika siffror.

    SvaraRadera