tisdag 18 oktober 2011

Kajsa Grytt Bokfestivalen Konserthuset Kristianstad 3 september 2011

Spelningen på Kristianstads Konserthus under Bokfestivalen, skulle varit med Kajsa Grytts band. Men de kom aldrig på grund av en trafikolycka, om jag inte minns fel. (Där ingen skadades mig veterligen).

Kajsa Grytt ensam, oavsett om det är med el- eller akustiskgitarr är till stora delar rätt väsenskilt från när hon är med ett band. 

Bandet låter mer och hon försvinner lite mer än som helt solo. Konstigt nog, trots att jag är gammal punkare som gillar slammer, så tycker jag faktiskt bättre om när hon är själv och lite mer nedtonad.

Det var kort sagt en fantastisk kväll den 3 september, i ett allt för varmt Kristianstad och utan att tveka så var det den bästa av de fyra spelningar jag sett med Kajsa sen 2003.

Det finns fler bilder på min facebooksida, utöver de som finns under filmerna här.
























Inga helt anonyma kommentarer släpps igenom!

2 kommentarer: