onsdag 16 januari 2013

Den gröna Elisabeth Peltola ser rött

Jag kan rekommendera mina läsare att läsa artikeln, och kanske framförallt de kommentarer jag och främst kommunalrådet och kommunstyrelsens ordförande Elisabeth Peltola ger i en artikel till Sverige Radio Kronobergs nyhet om att Ikea ger 2 x 8 miljoner under två år till skolan i Älmhult. (Jag utvecklar mer min syn på den saken, i gårdagens Grattis Maxialliansen som blir räddade av Ikea!)

Hon ifrågasätter bland annat varför jag gör Ikeas gåva till en politisk fråga.

Ett svar är att det gjorde jag direkt när bilden till nyheten innehöll ett foto på dels henne själv och dels utbildningsnämndens ordförande, som då båda är politiker.

Ridå.



I övrigt noterar jag att hon, som gärna gnäller på mig och att jag pratar om allt dåligt, vilket inte stämmer. Jag kan ju påpeka att jag helt delar hennes resonemang kring att gå ihop med Osby kommun. Man måste inte gå ihop med en kommun för att driva vissa verksamheter ihop, något som är både besparande och effektiviserande.

Inga helt anonyma kommentarer släpps igenom!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar