måndag 14 november 2011

Bestridan av abonnemang hos nyckelbricksföretaget Keyback

Bestridan av abonnemang

Efter att ha kontaktat Konsumentrådgivaren i Älmhults kommun så väljer jag att skriva det här brevet till er.
Jag har idag den 14 november fått ett brev med en betalningspåminnelse för att betala för en nyckelbricka hos er jag via mail har sagt upp för 2-4 månader sen via e-mail.

Så vitt jag minns så har jag inte fått den första räkningen av er alls, men eftersom jag redan hade kontaktat er och sagt upp min tjänst så är det möjligt att jag trott att det har varit ett reklamerbjudande så att jag kan ha slängt brevet helt oöppnat.

Därför väljer jag att bestrida mitt abonnemang och att jag ska ska betala för det ett helt år till när ni verkar ha tappat bort mitt mail och eventuellt inte skickat den första räkningen rätt.
Jag utgår således från att ni kommer att stryka mitt abonnemang och krav på att betala årsavgiften, om ni inte meddelar annat.

Dessutom så hoppas jag ni inser att det här är väldigt dålig goodwill för er del, med tanke på att jag tidigare har varit en troget betalande kund sen över 20 år tillbaka.
Jag kommer naturligtvis inte att någonsin igen anlita era tjänster mer och jag betvivlar att någon i min omgivning kommer att göra det samma.

(Företaget det gäller heter Keyback och har sitt säte i Malmö. Anledningen till att vi bytte var helt enkelt att Stöldskyddsföreningen gav oss sex brickor för ett pris som var billigare än en bricka kostade hos Keyback. Sprid gärna infon här vidare.)

Inga helt anonyma kommentarer släpps igenom!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar