måndag 17 februari 2014

Moderaten Katarina Brännströms oerhörda cynism mot cancersjuka

Jag brukar ibland hävda att jag är så luttrad att jag inte blir förvånad av något. Men morgonens diskussion över Twitter med moderaterna Katarina Brännström får mig att må direkt dåligt.

Katarina Brännström visar till fullo moderaternas extrema cynism när hon för några dagar sen berättade om hur kränkande det är att behöva betala arvsskatt, men väljer däremot att misstro Hillevi Wahls krönika Är cancer ingen sjukdom? 

Jag skulle hellre betala hela mitt arv mot att få vara sjuk när jag är så svårt sjuk som Wahls tidigare klasskamrat, så att jag kan bli frisk så fort som möjligt, framför att krävas på att börja jobba. Det är lätt för den med hjärta och empati att förstå hur kränkt man måste bli när man inte anses vara sjuk ens med cancer...

Försäkringskassans regler styrs av regeringen och gör inget annat än vad alliansen och moderaterna har bestämt att de ska göra. Att behöva ett dödsdatum för att få sjukpenning är en ultimat kränkning utan dess like...






Inga helt anonyma kommentarer släpps igenom!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar