torsdag 4 april 2013

Mer skeptisk än tidigare...

Jag hade egentligen inte så stora problem att acceptera att Ikea vill ge skolorna i Älmhult 8 miljoner, även om jag minns att jag var skeptisk till vilka eventuella krav som de kan ställa, i Grattis maxialliansen som blir räddade av Ikea!

Nu har jag inte läst exakt hur den nya policyn är utformad för Älmhults kommuns skolor, så det är möjligt att det ser bättre ut i verkligheten än den gör i artikeln i Smålandsposten, med rubriken Älmhult öppnar för reklam i skolan.

Det är lite skrämmande att läsa hur skolverkets jurist uttalar sig om att det inte finns några gränser för hur mycket exponering av företaget som sponsrar som är tillåten... Och att säga att det inte är tillåtet att hamna i en beroendeställning till sponsorn är något jag ser som helt omöjligt att kontrollera, åtminstone till den dagen sponsorn slutar bidra med pengar.

Personligen tycker jag det borde räcka att företagen ser att de får ett bättre och tryggare samhälle för alla, vilket påverkar företagen att göra bättre vinster.

Inga helt anonyma kommentarer släpps igenom!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar