onsdag 28 december 2011

Jul i Gemenskap i Älmhult

Jag kände mig trött och sliten efter tre inte helt fulla dagar med Jul i Gemenskap, som i år höll till i Missionsskyrkans lokaler i Älmhult. Undrar hur slitna de andra känner sig som var där längre tid än jag?

Det var skitkul, även om jag tror att frun tyckte det var lite trist eftersom hon inte var pigg nog att följa med utan var hemma med feber m m. Hoppas jag får lov att hjälpa till nästa år också ♥

Det är märkligt att jobba gratis, ja nästan till och med så att man betalade för det eftersom jag skänkte pengar innan, var så roligt så att till och med fler timmar potatisskalning och diskning kändes mer meningsfullt än många dagar på ett antal olika arbetsplatser.

Kanske för att både medarbetare och besökare var betydligt bättre på att se och uppskatta vad man försökte göra? Att man sen missuppfattade, tappade saker så att de gick sönder och gjorde fel spelade lite mindre roll.

All min kärlek och uppskattning till Familjen Svensson, med Sune, Lena och Johanna, samt också nya Jenny Sjöstrand som jag hade jättekul med! Hoppas vi syns nästa år också! 



Läs gärna texten jag skrev om Jul i Gemenskap inför festen, som bland annat innehåller en tv-intervju med Sune själv.


Som jag har påpekat tidigare går de få pengarna reklamen här genererar när någon klickar på reklamen (och än mer köper något av företagen i fråga) + minst lika mycket till ur min egen ficka, till just Jul i Gemenskap.




























Inga helt anonyma kommentarer släpps igenom!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar