måndag 9 maj 2011

Huggorm och kopparödla

Man brukar ju höra att ormar, och övriga reptiler eftersom kopparormen inte är en orm strikt räknat, vanligtvis försvinner när de hör en människa komma gående. Det hade ingen talat för varken huggormen eller kopparödlan här nedan, som låg och solade sig när jag var ute och sprang.

Det lustiga var att jag verkligen var på väg att stampa på båda två och ingen av dem rörde sig. I huggormens fall så hamnade steget gudskelov så att ormen hamnade mellan mina båda fotnedsättningar, men vad det gäller kopparormen så var det sambon som räddade den från döden.

Två vackra djur, även om det var med en lätt obehagskänsla som jag insåg hur när jag kunnat vara att trampa på huggormen.










Inga helt anonyma kommentarer släpps igenom!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar