söndag 8 maj 2011

En viss förbättring i opinionssiffrorna

Precis som igår kväll när jag skrev Högerns Sverige - Ett land med lön du inte kan leva på så är känslan av att det måste komma en förändring för alla de hårt och orättvist drabbade, som om det här får fortsätta drabbas ännu hårdare.

Det är en liten klen tröst att allianspartiernas försprång krymper och att två av mittenpartierna är mindre än mitt eget Vänsterpartiet när det är fortsatt så långt till nästa val. Något som gör Vänsterpartiet till fjärde störst!

Med tanke på hur mycket obetald övertid det här landets arbetsgivare går runt på så tycks det som om det borde finnas utrymme till betydligt fler anställda personer, om man bara ville... Men istället så verkar det vara helt andra prioriteringar som är viktiga än att få ett mer jämställt samhälle.

Att Alliansen är utan idéer, oavsett om det gäller kulturpolitiken eller något annat, är ingen nyhet och borde inte vara det för Björn af Kleen heller, som får en konstant prutande bibliotekarie på halsen. För vad annat att göra med borgerlig kulturpolitik?

Att sen inte ens Välfärden får gå före skattesänkningarna är symptomatiskt och än mer beklämmande...

Läs mer om det i gårdagens inlägg, som tar upp hur oerhört lite förståelse det finns från högerhåll för de människor som har det svårast. Med den politiken skulle de sämst betalda idag få jobba för 11 000 kronor i månaden, för heltid.

media svd svd dn dag dag kvp ab dn gp skd skd skd nsk nsk nsk exp exp exp exp ab ab ab smp hd hd


Inga helt anonyma kommentarer släpps igenom!

3 kommentarer:

  1. Hej! Kul att du hittade mig via Björns artikel i DN, jag visste inte att jag skulle stå med där. Älmhult är en trevlig stad (Ljungby också, fast kanske inte hotell Linnéa är det...)

    SvaraRadera
  2. Jag har alltid tyckt den sett rätt trevlig ut från utsidan :)

    SvaraRadera
  3. Moderaterna vill öka klyftorna i samhället så är det bara !

    SvaraRadera