måndag 28 februari 2011

Är det bättre att tillbe mammon?

Jag noterar att Maria Ludvigsson från Svenskt Näringsliv är upprörd över att Svenska Kyrkan bryr sig om fattiga människor i Sverige och i andra länder och att politiskt uppror inte hör hemma i svenska kyrkan.

Vari ligger det politiska i att bry sig om medmänniskor som råkar illa ut på grund av den förda politiken? Det spelar knappast någon roll om varför människor råkar illa ut och är det på grund politiska beslut så ska man självfallet agera mot det.

Jag misstänker att det är så att människorna bakom det hela möter vanliga människor som råkat illa ut på grund av den politik Maria Ludvigsson stödjer och att skribenten själv inte möter andra än de på hennes nivå.

Det vore bättre att det var hon som skrev om FAS 3 för jag tror inte det på något sätt går att se hur det skapar rättvisa förutsättningar  för olika företag, där vissa får betalt för att anställa och andra får betala överdrivet dyrt för att göra det...

Det vore med andra ord bättre att Maria gjorde sitt jobb som representant för Svenskt Näringsliv och kom med lite innovativa förslag till jobb för fler människor. Regeringens politik drabbar även företagare negativt.

Media hd ab exp dag dag dag




Inga helt anonyma kommentarer släpps igenom!

1 kommentar:

  1. Annika - Jag släpper inte igenom några kommentarer med länkar till ställen jag inte sympatiserar med, som det står i vänstra kolumnen. Det samma gäller även länken med ditt namn till din blogg.

    I övrigt så noterar jag att nationalism i olika former har dödat oerhört många människor genom åren. Eller som någon sa om forna Jugoslavien: Tänk dig många små grupper och områden, som var och en är som sd för sig och sitt område.

    SvaraRadera