söndag 15 maj 2011

Gå och rösta idag! (om du får)

Igår, i Är företagens förtjänstmöjligheter viktigare än människornas väl och ve?, var jag inne på hur samhället förändrats under de senaste årtiondena och hur det viktigaste numera tycks vara att sälja ut allt viktigt så att någon annan än vi kan göra stora förtjänster.

Tillhör du den skara som får gå och rösta i valet i Västra Götalandsregionen och Örebro, så se till att göra det! Valet gäller inte bara ett val som tycks bli väldigt jämt att döma av opinionsundersökningar,  utan det gäller även att gjuta lite mod i den sargade och samlade vänstern i Sverige idag.

Under nästan hela 1900-talet så har det svenska samhället utvecklats mot att vara mer omsorgsfull och omhändertagande, mot de som behöver samhällets omsorg. Ett samhälle bör bedömas efter hur den behandlar de människor med mest behov av hjälp, stöd och omsorg. Det har förändrats mot en helt annan utveckling mot egoism och kyla, där det är viktigare att få ut mer pengar i plånboken till de som redan har mest från början. Det är ingen slump i att det är svårt att få tag på en sjukhussäng och att de sjukaste får vänta på vård i dagens Sverige.

Eftersom valet gäller bland annat vården så är det ett mycket viktigt val för alla er som bor i regionen ifråga, för vem som blir sjuk och behöver hjälp vet varken du eller jag och jag önskar inte att du är den som inser att sänkta skatter inte räddar de basala behov som både du, jag och många andra löper risk att behöva i en situation av sjukdom...

Så GÅ OCH RÖSTA!

(Sen tycker jag det är allvarligt för demokratin att många kommuner struntar i att ordna för möjligheten att välja, trots att det var ett var där det handlade om mycket få röster som gjorde skillnad och att det är allvarligt att partiledare på riksnivå vill ha skilda valdagar, trots att man vet att det minskar antalet röstande...)

media ab ab ab ab svd svd svd svd svd svd svd svd svd dn dn dn dn dn dn dn hd hd gp gp gp gp gp gp gp gp gp hd gt gt gt gt kvp exp exp exp dag skd


Inga helt anonyma kommentarer släpps igenom!

2 kommentarer:

  1. Röstat och klart för min del! :)
    Det gick hyfsat smärtfritt, inte ens valsedlarna i stället hade kastats den här gången. Bortsett från att mitt valdistrikt "Hildedal" var felstavat till "Hilldedal" så verkar allt gått rätt till, värre verkar det vara ute i Mölndal, förstår om folk skiter i att rösta, det är ju rätt meningslöst om det ska fuskas.
    Dom snälla tanterna i valstugan muttrade dock lite när jag skämtsamt sa "försök nu göra rätt den här gången". Men jag tror de förstod att jag skojade tillslut.

    SvaraRadera
  2. Ber om ursäkt, jag inser att jag missat lägga ut det här inlägget!

    SvaraRadera