söndag 28 februari 2010

Lite längre vinter, tack!

Problem i det lilla på jobbet skrev jag så sent som i måndags, men de senaste dagarnas varma väder har bokstavligt talat löst problemen som fanns då, så att även om det hotar med kyla och eventuellt storm och snö nu, så kommer det att bli ett tillfälligt och mindre problem.

Men gud så snabbt snön kunde sjunka ihop och minska och tågens väderrelaterade problem försvinna, för att övergå i de övriga problemen de har...

Bilderna nedan, på gravstenarna på jobbet, har ungefär hälften av stenarna blivit synlig igen på 4-5 dagar och det är minst 3 dm som har smält undan så sakteliga.

Det känns nästan redan nu lite svårt att tro på bilderna nedan, som ändå inte är så bra att de är övertydliga med hur mycket snö det verkligen var och hur svårt det var för jobbets lilla traktor att köra runt på snön och försöka få plats på de trånga gångarna.

En av sakerna som är lustig med att det blivit varmare, och inte längre är minusgrader, är att jag plötsligt tycker det känns som om det är full vår på allvar och det är skitvarmt både inne och ute och det är omöjligt att sova ordentligt plötsligt, vilket i och för sig mycket väl kan ha lite andra orsaker också...

Fast i själva verket har det varit 3-5°c idag, och det är ju inte ens enligt mig så jättevarmt så det normalt sett finns anledning att gnälla. Men det gick snabbt med en värmeökning på 10-15°c på bara några dagar och av någon anledning tycks jag reagera negativt på den, och vill bara sova och tycka allt är jobbigt varmt...

Nåväl, jag ska inte gnälla över så lite, när man ser konsekvenserna av vad som hänt i Chile och Haiti och dessutom så ser det ut som om det kan bli kyla och oväder igen, så jag hoppas framförallt på att skidturen igår, när jag tog dubbelt så lång tid på mig att i +5°c ta mig 2,2 km runt på skidor, inte var den sista utan att det kan bli någon mil till. Men efter den halvsmälta snön har fryst rejält så att det blir jättesnabb is att åka på istället :)

I morgon ska jag dock försöka springa igen för första gången på mer än två veckor för att röra mig på något sätt, så hoppas jag verkligen att mitt onda ben vill sluta göra ont så att det går att träna fritt som vanligt. Men har det hängt i i 1 1/2 år nu så har jag ingen riktigt tro på att så blir fallet...

Uppdaterat Jag var ute och sprang idag måndag i ett skönt och vackert snöfall. Det vill inte riktigt bli liggande, men det var en oerhört skön känsla att vara så omvälvd av stora fallande snöflingor, även om det inte verkar ge så stora trafikproblem som på andra ställen.


Mer media svd svd sds dag dag dag hd hd hd hd hd hd dn dn dn dn dn sds
Inga helt anonyma kommentarer släpps igenom!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar