lördag 19 juni 2010

Centern fortsätter på det sluttande planet

Med tanke på det kungliga bröllopet jag nyss skrev om så lär det vara mycket få andra nyheter som alls lyckas nå fram i medierna idag. Inte ens så viktiga nyheter som att ytterligare en avrättning genomförts i USA...

Centern har jag skrivit om några gånger senaste tiden, senast igår, och om hur hopplöst efter de känns efter att ha svikit sina kärnväljare.

Precis som med vargjakten så är nu plötsligt Sverige för valjakten, som i alla år varit hårt emot, tack vare Andreas Carlgren. Precis som med den så handlar det naturligtvis inte om vetenskapliga skäl, utan enbart politiska. Naturligtvis så måste man lyssna på experterna inom de olika ämnena och inget annat.

Lite positivt är det dock med att de försökte påverka datalagringsdirektivet, men samtidigt så har en centerpartist i de här frågorna oerhört låg trovärdighet efter att ingen, inte ens de som tidigare var kritiska, vågade gå emot parti- och alliansnormen, att införa fra-lagen.

Jag tror tyvärr inte de frågorna, i synnerhet inte den sistnämnda, påverkar så värst mycket. Men däremot så kommer Maud Olofsson absolut att bli centerns fall, förhoppningsvis så att de hamnar långt utanför riksdagen, som de senaste opinionssiffrorna pekar på, så att bland det sista vi ser från Maud är hennes hälsning till Daniel...

Förhoppningsvis påverkar det även lokalpolitiken i min kommun, där centerpartiet varit orimligt stort i alla år...

Notabelt är högerskribenternas makt och påverkan, som Göran Skytte i det här fallet, och hur de utan att skämmas väljer att hacka på de rödgröna för deras historia. Precis som jag skrev till en viss annan högerskribent så kan jag fråga Skytte Varför inte omformulera och fråga sig varför Göran Skytte som själv är troende varit så tyst vad det gäller Maud Olofsson och andra borgerliga politikers tystnad när kristna tystas och diktatur Kina kallas för vänner?

Mer media sds nsk nsk sds gp svd exp skd skd




Inga helt anonyma kommentarer släpps igenom!

3 kommentarer:

  1. Huvudsaken är att det blir en rödgrön majoritet. Bättre självfallet om de rödgröna får mest röster, men jag kan leva med att två tre borgerliga partier åker ur.

    SvaraRadera
  2. Jag utgår från att du läst den senaste opinonsundersökningen? Det är definitivt ett möjligt valresultat.

    SvaraRadera