onsdag 16 juni 2010

Politik

Säga vad man säga vill om alliansen. Men de skapar rätt bra rubriker med sina 100 frågor och media hjälper till bra med att fortsätta basunera ut budskapet att Reinfeldt är populärare än Sahlin, istället för att berätta för oss varför så många likväl röstar rött, trots en partiledare som påstås vara så impopulär.

Jag läser en artikel om socialdemokraterna och fackets stöd till S i Aftonbladet som är rätt intressant som konstaterar, vilket jag ofta påstått, att LO-medlemmarns åsikter faller ihop mer med vänsterpartiets åsikter än med socialdemokraternas, vilket jag tycker är synd att det ibland kan vara svårt att få både LO-medlemmarna och de politiskt aktiva inom LO-facket att inse.

Jag avslutar med den retoriska Platsar verkligen Ohly i en regering, och sen en artikel som drar massa paralleller till diktaturer och vänsterpartiet.

Självfallet gör han det och varför skulle det vara ett problem? Maud Olofsson kallade Kina för vänner och ingen borgerlig politiker höjde på ögonbrynen ens när ett kristet skepp fick problem att få stå vid sin kajplats för att volvos kinesiska köpare skulle åka förbi. Däremot klagade jag, som vänsterpartist, och många andra till vänster på både det och diktaturen Kina i stort.

Centern är på väg utför skrev jag nyss. Det stämmer även ur demokratisynpunkt och de drar hela alliansen med sig i det hålet...

Mer media svd hd hd hd smp dn dn exp sds




Inga helt anonyma kommentarer släpps igenom!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar