lördag 5 juni 2010

Vad kommer att hända skeppet Rachel Corrie?

För några dagar sen skrev jag Ska mördare utreda sig själva? och den frågeställningen känns än mer relevant när obduktionsrapporterna från de dödade vid Ship to Gaza attacken nu offentliggörs.

Det visar sig att nio av de döda har skjutits med 30 skott i huvud och rygg, vilket säger hur mycket avrättning det hela påminde om.

Just nu när jag skriver det är så är det oklara uppgifter om vad som händer Rachel Corrie, det irländska fartyget som är på väg mot Gaza med fler förnödenheter, även om det kommer rapporter om att hon har förföljts.

Jag noterar att Willy Silberstein skriver i SvD om Antisemitismen slår ut i full blom och till viss del håller jag med honom. Det är lätt att tala innan man tänker när man är upprörd.

Däremot missar han helt poängen med att Israel är sin egen värsta fiende, eller för att hårdra det, judarnas värsta fienden just nu. Så mycket goodwill de tappar genom att staten Israel agerar som de gör är det svårt att tro att någon annan klarat av att få dem att tappa.

Barnen i Gaza är inga terrorister, men med Israels isolationspolitik så riskerar de att växa upp för att bli det.

Som läkaren Viktoria Strand, som var med, säger så behöver man inte importera terrorister till Gaza,  utan allt handlar om att hitta någon eller några att skuldbelägga med en terroriststämpel och att det knappast fanns några 50 legosoldater på skeppet.

Det enda svaret vi som är kvar hemma kan göra är att bojkotta landet Israel!

Uppdaterat Än så länge verkar Rachel Corrie fortsätta mot GazaSpekulationerna om vad som händer med skeppet fortsätter både här och i Gaza.

Jag har svårt att tro att den israeliska armén ännu en gång vågar döda människor som är obeväpnade.

Men vem vet? Med tanke på hur de valde att behandla kvinnan som gav namn åt båten Rachel Corrie (officiell hemsida) så är det omöjligt att veta.

Henne körde de över med en bulldozer, trots att hon stod väldigt synlig på ett sätt där till och med kinesiska armén på himelska fridens torg valde att svänga undan, istället för att köra över den protesterande.

Länkarna nedan innehåller hemska bilder av döda och blodiga människor, bland annat Rachel Corrie, efter hon har dödats:






Mer media ab ab ab ab gp gp gp skd svd svd svd dn dn sds dag exp hd hd hd sds dag dag dag exp




Inga helt anonyma kommentarer släpps igenom!

2 kommentarer:

  1. Jag har en helt annan uppfattning i själva grundfrågan än du har. Dock instämmer jag som de flesta i att det var oacceptabelt hantera avseende båten ifråga. Men jag är på riktigt nyfiken på hur vänsterintellektuella kan göra gemensam sak med radikala islamister... jag menar de vill ju inte att flickor ska få gå i skolan, deras uppbackare låter inte kvinnor köra bil, de dödar fler i sina fängelser varje dag än antalet döda på båten. Varför hör man aldrig någon av er föreslå ett "ship to Pyongyang eller Teheran". Du/Ni gör som det arabiska ordspråket lyder "silar mygg och sväljer kameler"

    SvaraRadera
  2. Pelle - Hör du någonsin någon som applåderar dem då? Eller frågan är var kritiken av idag är mot exempelvis Kina från högerpolitiker? Det är väldigt tyst om det...

    Jag skrev dock om Kina och borgare här: http://alltidrottalltidratt.blogspot.com/2010/03/mangder-av-ar-sen-jag-skrev-en.html

    Tystnaden är bedövande minst sagt...

    SvaraRadera