onsdag 18 augusti 2010

Apropå brott och straff

Det finns naturligtvis många politiska vinster att göra angående den förrymda pedofil som greps på tåg nu.

Det går också att komma ihåg att det handlar om en sjuk man som suttit inspärrad, på vad som verkar vara goda grunder, i 30 år.

Hade han, som så många sägs skrika efter, dömts till fängelse så hade han varit ute långt tidigare och kunnat göra mer skada.

Mer media ab svd dn exp gp svd hd hd dn dag dn skd


Inga helt anonyma kommentarer släpps igenom!

3 kommentarer:

  1. Pedofil-mördare-våldtäksmän skall dömas till 200 år i finkan, minst. Utan permission.

    /Bosse & Eva

    SvaraRadera
  2. Det var väl ännu längre han suttit inspärrad... över 40 år tror jag? Läste du förresten debatt-artikeln i DN häromdagen av två kriminologer, som hävdade att lite mer noggrant utformade enkäter visar att folk i gemen inte alls vill ha tuffare straff än domstolarna dömer. Det var tydligen rätt låg svarsprocent på enkäten, så man ska vara försiktig med att dra slutsatser, men ändå.

    SvaraRadera
  3. Dvärgis - Jag som missade, hade för mig att jag läste någonstans där det stod 30 år.

    Jo jag läste den men jag har missat om att det var så låg svarsprocent på den.

    SvaraRadera