söndag 15 augusti 2010

Sahlins sommartal

Mona Sahlins sommartal är inne lite på samma spår som mitt förra inlägg här, och lyfter att skattesänkningarna är viktigare än de verksamheter som behöver skattepengarna,  och brer på med sänkta skatter för pensionärer, om ekonomin tillåter det.

Inte för att vara sån, men naturligtvis vore det bättre om de fick det, och om ekonomin inte tillät det så är det dags att höja skatterna för oss som har en inkomst, om inte ekonomin tillät höjningen.

Hon nämner även en höjning av antalet timmar barn får vara i förskolan.

I grund och botten tycker jag även att det är bra med en höjning av hur många timmar man ska få ha barnen på förskolan. Möjligen kan jag tycka att 30 timmar, när det gäller arbetslösa och föräldralediga låter rätt mycket och dyrt.

Viktigare hade varit att tvinga kommunerna att låta föräldrarna själva ska få välja hur många timmar per tillfälle de ska få vara där och att mat då ska inkluderas, och inte som i min kommun där det är max 3 timmar per dag och ingen mat alls.

I övrigt håller jag med Lena Mellin i Aftonbladet att det borde varit mer prat om sin och de rödgrönas politik och vad de vill förändra, även om det självfallet är omöjligt att inte alls nämna motståndarna.

I övrigt så kan jag rekommendera Om att gå vilse i vårdkön, som visar att det inte alls måste vara snabbare eller billigare att börja använda sig av privat sjukvård, utan tvärtom. Utöver att det blir mer lidande för den sjuke.

Mer media svd dn dn sds exp exp exp exp exp exp gp gp gp gp kb kb dag dag


Inga helt anonyma kommentarer släpps igenom!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar