söndag 23 maj 2010

Ett stort steg för mänskligheten

Vad man än tycker och tänker om det, så är det en bra klassresa uppåt som katten gör i och med att de och många andra djur försäkras mer än någonsin.

Jag hoppas självfallet att det mer kan påverka synen på katten som "slit och slängvara" och att den kan behandlas på ett sätt som är mer humant, som en egen varelse med egna behov och som kan lida på många sätt som påminner om människans möjligheter att lida, utan att därför förmänskliga den för mycket.

Ett liv utan katt är ett bra mycket tråkigare liv.



Mer media hd




Inga helt anonyma kommentarer släpps igenom!

2 kommentarer:

  1. Här skulle jag kunna skriva något ironiskt om att katter snart är mycket bättre försäkrade mot sjukdom än människor... ;-)

    Men jag älskar katter, så jag tror jag avstår.

    Ett liv utan katter erbjuder dock mer sömn än ett liv där de är inkluderade... Om man inte bor i ett riktigt stort hur och får sova i fred när de får kattfnatt om nätterna.

    Se där, frågan om kattinnehav blev till en bostadspolitisk klassfråga... ;-)

    SvaraRadera
  2. Det är sant faktiskt, men det är å andra sidan rätt många som är dåligt försäkrade av djuren också är jag rädd för.

    jag har bott i lägenhet med två katter och två människor och det är lite lugnare i hus kan jag säga :)

    SvaraRadera