tisdag 10 augusti 2010

Vet folk så lite om politik?

Det förvånar mig rejält när jag läser om hur omaka politiska allianser kan samarbeta över blockgränserna. Det som förvånar mig är inte att man kan samarbeta över blockgränserna.

Det som förvånar mig är snarast att folk inte tycks inse hur politiken på kommunal nivå fungerar.

Där handlar det oftare om mer konkreta frågor, som exempelvis mitt förslag om att Upprusta alla kommunens motionsspår, som älmhults kristdemokratiske ordförande i viss mån stödde enligt gårdagens Smålänningen.

Den typen av förslag kunde vilket parti som helst ha lagt och vilket parti som helst kan ge sitt stöd till den. Det existerar i princip ingen ideologisk grund att ta det ena eller det andra beslutet på. Ja om man inte kan hitta en väg att privatisera motionsspåren och försöka ta betalt direkt av de som använder dem ;)

Istället handlar det i högre grad om innehåll och person, som DN skriver vidare om.

Dessutom kan man, som fler än jag konstaterat, inse direkt hur sd och deras anhängare försöker ta över kommentarerna och få alla diskussioner att handla om enbart invandringen, som i artikeln om samarbete på kommunal nivå över partigränserna.

Och de ska kalla sig för demokratiskt parti?

Nåväl, det är skönt att se att även de Rödgröna kan bryta ny mark och profilera sig mot företagarna. Det går som sagt inte att leva på meriter, varken för opposition eller de vid makten.

Mer media skd dn dn


Inga helt anonyma kommentarer släpps igenom!

2 kommentarer: