onsdag 1 september 2010

Apropå vårdnadsbidrag och 15-timmarsbarn

Ett litet tillägg till vad Smålandsposten skriver om mig i dagens tidning:

Det går att lägga till en sak till det som jag säger i intervjun om vårdnadsbidraget. Det är att de som utnyttjat vårdnadsbidraget mycket är invandrarkvinnor som redan nu har få kontakter med det svenska samhället, vilket gör att även barnen riskerar få för få kontakter. Färre möjligheter till pedagogiskt lärande drabbar självfallet alla barn och sociala kontakter, utöver de närmaste släktingarna och vännerna, som också är viktigt under ett barns uppväxt.

Det går att läsa om detta i en artikel hos Dagens Nyheter, Vårdnadsbidraget ökar i invandrartäta förorter.

Jag var även med i dagens Smålänningen, apropå bloggen som verktyg inför valet. Som vanligt finns inte deras artiklar online, vilket självfallet är synd.

Däremot så tycker jag fortfarande det är oerhört obekvämt att se sig själv på bild i tidningen, trots att jag inte bryr mig här eller på facebook. Åsikterna får de däremot skriva hur mycket de vill om...

Läs gärna mer om Vänsterpartiets vallöften inför valet i Älmhult.

I övrigt är det en skam att bo i en kommun där man inte ens kan välja landstingsägda vårdcentraler...


Inga helt anonyma kommentarer släpps igenom!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar