måndag 6 september 2010

Politik och demokrati

Jag skrev igår kväll att Ohly klarade sig utmärkt och det verkar, utöver hos några få borgerliga kommentatorer, ha varit en allmän uppfattning att så var fallet, bland annat eftersom han hade svar på allt.

Det är skönt att se att sossarna mer profilerar sig och sätter hårdare åt vad det gäller de anonyma moderata partibidragen än tidigare, för det är naturligtvis inte värdigt en demokrati att mörka vilka som ger större summor pengar i bidrag. Om partierna inte lyder de frivilliga överenskommelserna så är naturligtvis en lag det enda rätta.

Det gör att det känns som ett skämt att läsa inlägg som Lo:s roll ett demokratiproblem. LO och sossarna hymlar inte med deras samband och naturligtvis så finns det de som inte tycker om det, som har alla möjligheter i världen att välja bort att vara medlem i facket. Jag själv är som bekant inte sosse, men tycker likväl att det är självklart att vara både medlem och aktiv. Som aktiv har jag möjligheter att påverka det jag inte tycker om, och åt det hållet jag vill ha facket.

I Göteborg konstaterar man att korruption kostar. Frågan är varför det inte någonstans skulle kosta med den moderata tystnaden?

Nu är det inte så långt kvar till valdagen, men jakten på röster fortsätter, och vi i Vänsterpartiet i Älmhult står i startgroparna för att börja dela ut flygblad i postlådorna. Förhoppningsvis så ska de vara klara idag eller i morgon. Sen är jag tveksam till exakt hur mycket skillnad de gör. Men jag tycker likväl att våra tre konkreta förslag är bättre än vad som i många fall ser ut som allmänt tyckande, vad det gäller våra motståndare.

Det återstår dock att se hur bra det går, men det finns ingen anledning att ge upp än, även om det finns visst motstånd på riksplanet. Förhoppningsvis måste det inte alltid innebära att det påverkar vårt valresultat negativt.

Till sist vill jag säga att det var skönt att se hur det verkliga miljöpartiet gav det fejkade miljöpartiet en match och klädde av centern för att få dem att se ut som vad de är: Onödiga.

Mer media svd svd svd svd svd svd svd svd svd dag dag exp exp exp exp exp exp gp ab ab hd hd hd sds sds smp exp gp gp skd kb kb kb kb nsk dn


Inga helt anonyma kommentarer släpps igenom!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar