onsdag 27 oktober 2010

Hans Arnold död

Även om det inte var oväntat, med tanke på hans höga ålder, så är det ändå tråkigt att läsa att Hans Arnold är död.

Jag minns mycket väl hur jag som liten fascinerades oerhört av hans konstverk när de dök upp, vilket var ofta under det 70-tal jag levde i, som på Abbas Greatest Hits skiva och i mammas Hemmets Journal i samband med deras skräcknoveller, som fanns i vartenda tidning.

Han är, tillsammans med Sven Ljungberg, den konstnär som vi har mest med på väggarna, vilket jag sörjer lite just nu att vi inte fotograferat av (men vem vet det kanske sambon gör under dagen? :) ). Möjligen en liten konstig blandning av två rätt olika stilar på konstverk.

Mitt första konstverk av Hans Arnold var den första bilden, som jag köpte relativt dyrt på Tradera för ett antal år sen, och jag blev verkligen totalförälskad i den från första sekunden och tycker fortfarande det är bland de bästa han har gjort.

Resten av bilderna är från en utställning jag och sambon var på i Alingsås Konsthall 2008.

Mer media dn svd






Inga helt anonyma kommentarer släpps igenom!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar