tisdag 13 april 2010

Aldrig får man vara riktigt glad...

Visserligen har jag känt mig lätt tveksam till lågenergilampor, som innehåller kvicksilver som är ett oerhört giftigt ämne, men valt att lita på de experter som hävdar att den negativa miljöpåverkan är mindre i slutändan ändå.

Men naturligtvis får man inte vara riktigt glad, utan nu kommer rapporter om att lågenergilampor ger skadlig strålning.

Å andra sidan så tycks de tillfrågade ha en sund skepsis till den här och andra rapporter om farligheter, så frågan är hur många och hur ofta man sitter nära nog sin lampa för att det ska vara farligt?

Min gissning är att jag själv som jobbar utomhus i solljus har betydligt mer skador att vänta mig från den än från min lampor, något  jag tror gäller många av alla de som solar också.

Mer media hd dn gp ab svd sds

Inga helt anonyma kommentarer släpps igenom!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar