måndag 11 april 2011

Regeringens arbetsmarknadspolitik är stendöd

Jag konstaterade det i Tro inte regeringen vill hjälpa seriösa företag och jag kan konstatera det igen efter att ha läst om hur Sverige har rekordmånga obesatta jobb och anledningen är att människorna som söks inte har rätt kompetens.

Den minnesgode minns att regeringen snabbt som ökat, efter valvinsten efter valet 2006 drog in mängder av utbildningsmöjligheter, inte minst de utbildningarna som var direkt yrkesinriktade.

Själv, som ett exempel, drog jag då runt som säsongsanställd kyrkvaktmästare och jobbade 7-9 månader och var arbetslös över vintern.

Min dåvarande arbetsförmedlare försökte få in mig på en fastighetsskötarutbildning, via Lernia, som fanns i Malmö, som tydligt hade ökat min kompetens och kunskap för ett jobb jag till viss del hade fleråriga erfarenheter av. Visserligen var det 10 mil enkel resa från min dåvarande bostadsort Perstorp. Men vem vill inte anstränga sig för att få jobb?

Men jag kom precis till AF när regeringen tagit över och utbildningen lades ner direkt med hänvisning till att det fanns så många jobb, vilket inte stämde där och då heller...

Det är uppenbarligen dags att tänka om och släppa fram en ny bättre regering, som på allvar tänker på arbeten och arbetarna och andra som inte har möjlighet att jobba.

Märkligt nog så verkar många inte inse att regeringen använder A-kassan och försäkringskassan som extra skatt, eftersom de drar in mer pengar än vad som betalas ut.

Konstigt nog så vill fortfarande inte regeringen hjälpa seriösa företag, men skänker gärna bort våra skattepengar till oseriösa. De som de inte valt att ta in i dolda skatter...

media ab ab gp svd


Inga helt anonyma kommentarer släpps igenom!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar