måndag 18 oktober 2010

Lite förvånande att miljöbränsle ratas

Det förvånar mig lite att miljöbränsle ratas och att man tankar mer bensin än etanol.

Hur jag än räknar så är det vid få tillfällen som bensinen är billigare att köra på för oss som har möjlighet att köra på etanol.

Ja om man nu inte vill göra en liten insats för miljön och välja ett drivmedel som är lite mindre skadligt för naturen, som var min och sambons tanke när vi köpte en bättre begagnad etanolkonverterad Saab i slutet på sommaren, trots att den egentligen var lite i dyraste laget.

Själv har jag hoppats på att den lilla lokala macken hade velat ta in E85 också, men hävdar man att E85 är ute i kylan så kan jag nog drömma om det, och istället få fortsätta tanka bilen på de större orterna, när vi ändå är där.

(Naturligtvis vet jag om att E85 inte är det perfekta miljödrivmedlet och att det finns nackdelar med det också, men det är som jag ser det det minst dåliga alternativet för oss som inte har obegränsat med pengar).

Mer media svd


Inga helt anonyma kommentarer släpps igenom!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar